fredag 23. januar 2009

Litt over middels ivrig

Det viser seg at det jeg ser på som en dårlig kombinasjon, ikke nødvendigvis oppfattes på den måten av alle andre. Når jeg i begynnelsen av oktober syntes det begynte å bli litt i overkant kjølig, og ikke minst glatt, for å sykle og fant det for godt å sette syklene i nærmeste kjeller (den kjelleren er imidlertid cirka tre kvarters sykkeltur unna...) så er det ikke umiddelbart sånn at alle andre er enige med meg i det. Jeg skjønner at det finnes piggdekk til sykler, men den velten jeg så en morning for et par uker siden tyder på at ikke alle praktiserer det. Jeg vet også at det ikke er alle som har en kjeller eller en bod eller en garasje å sette syklene sine i. Jeg vet til og med at selv om jeg synes det har snødd mer enn nok i vinter, så har det egentlig ikke snødd mye.
Men når det så snødde mye, og ingenting: hverken bil, buss eller menneske, kom seg frem eller tilbake i begynnelsen av denne uka, så tenkte jeg at sykkel hvert fall var uaktuelt. Det viste seg at jeg tok feil.

Gærningene sykler uansett.

Ingen kommentarer: