tirsdag 21. oktober 2008

Veggpynt og årets beste kjøp

Det å flytte fra ca 30 kvadratmeter til dobbelt så stort er absurd, og selv om dette også er en utleieleilighet så føles den en del mer som et hjem. Et voksent hjem. (Selv om jeg ikke er på langt nær så voksen som en kamerat som i en bisetning i dag fortalte at kona (for han er gift) er gravid - det er voksent det). Men en av tingene som dobles i en slik flytteprosess er veggplass og jeg er en pike som ikke er veldig begeistret for store tomme vegger. Det skal nevnes at det er flere ting jeg ikke er begeistret for; så som caffe latte veggene på soverommet. Det tok ikke lang tid før jeg var lei av følelsen av å sove i en lunken kaffefarget melkeskvett, og vips så var veggene hvite. Og bildeløse. Og det man gjør da er å gå i bruktbutikker og kjøpe gamle bilderammer billig fordi sjefen til mannen som jobber der er på ferie, og mannen som jobber der vil slippe å rydde. Så drar man til den fantastiske papiravdelingen til Norway design og kjøper litt ymse. Når man kommer hjem og finner ut at man har akkurat en ramme for lite tar man det stygge gamle ikea speilet, lakker rammen og kler speilet med årets-beste-kjøp (eller blomstrete kontaktpapir som det også kan kalles).

Vi var på tur til Amsterdam, som er en av mine absolutt favorittbyer, og etter mye wapping fant vi Kitch Kitchen - en verden full av glorete produkter nesten utelukkende produsert av voksduk, og hvis man ikke skjønner at det er en positiv ting så er det bare litt trist. Der hadde de også kontaktpapir med blomstermønster, og det er det lureste jeg har kjøpt i år; det kostet cirka 10 kr og kan brukes nesten overalt. At jeg bare kjøpte en rull var forøvrig ganske teit.
Bildene er nøye hengt opp. Etter nøye vurderinger av både det ene og
det andre. Og så lenge hvert fall jeg finner et mønster så er det ok.

Ingen kommentarer: